Levering

Normalt har du varene på postkontoret 2-3 dager fra vi har mottatt din bestilling. Postkontoret gir deg beskjed når pakken kan hentes.

Du har to ukers frist til å hente pakken din på ditt nærmeste postkontor. Gjør du ikke det vil den bli returnert tilbake til oss. Dette er Postens reglementer. I tillegg, vil du bli fakturert for fraktkostnadene.

Priser

Vi har fri frakt på alle ordre over 499 Kr.

For ordrer under 499 kr har vi fastpris på kr. 49,- i frakt.

- Brev sendes uten sporingsnummer. (Alle pakker under 2 kg)

- Pakker som kategoriseres som "Servicepakker" vil få sporingsnummer, du kan spore din sending via "Min konto".

- Større sendinger, som sendes på pall, vil leveres på gateplan etter Bring/DHL/UPS sine leveringsbetingelser, avhengig av leverandør.

Frakt selskaper

Vi benytter oss kun av kjente selskaper for frakt av varer, vår faste leverandør for pakker er Bring / Posten. For noen av våre forsendelser vil det bli benyttet Post Nord, UPS eller DHL dersom pakken blir sendt direkte fra en leverandør. Dette kan gjøre at leveringstiden blir noe lengre pga. avstanden, samt tiden det tar å fortolle varen.

Frakt av akustiske piano / flygel

Vi gjør 9 av 10 transporter (akustiske piano/flygel) med vårt eget transport team med det vi kaller "dør-til-dør transport". Instrumentet blir altså håndtert av personell fra start til slutt.

I de tilfeller hvor vi benytter oss av ekstern transportør (Bring/Norlines etc) så pakker vi instrumentet i egne piano/flygel kasser.

For mest mulig flyt i transporten vil vi bistå pr. telefon under lossing om nødvendig. Dersom nødvendig kontakter vi også nærmeste pianokyndige person (Pianostemmer etc.) som kan bistå med dette. (Pristillegg, avhening av lokalasjon). Det følger med pianopute, seler og hjul for enkel håndtering ved ankomst.
(Pianohjul sendes i retur etter endt bruk til Musikkhuset.no)

Leveringstid på akustiske piano er normalt innen 7 dager fra bestilling, men kan også forekomme noen lengre tid dersom det er ventetid/plass/kapasitet begrensning på våre dør-til-dør leveringer.

Kranbil, Lift & Spesial transport 

Dersom forholdene tilsier at vi må benytte oss av eksterne hjelpemidler for å levere instrumentet trygt frem til avtalt sted vil denne kostnaden bli belastet kjøper.

Musikkhuset.no - Henrik Eide AS tar ingen provisjon for organisering av slike oppdrag i sammenheng med kjøp av instrument.

Kjøper vil få faktura direkte fra ekstern transportør.

I de tilfeller det avtales på forhånd kan ekstern transportør blir fakturert fra Musikkhuset.no - Henrik Eide AS.

 

Ta kontakt med oss før du bestiller dersom du har spørsmål rundt dette på post@musikkhuset.no eller ring 55902095.

 

Sporingsnummer

Bring / Posten

Vi benytter i de fleste tilfeller Bring.no som leverandør for våre sendinger, du kan benytte deg av Posten.no sin mobil App som vil varsle deg automatisk så snart din sending er sendt.

DHL / UPS / PostNord

Så snart vi har sporingsnummer klart på våre forsendelser vil dette blir oversendt til dere pr. epost. I noen tilfeller ved forsendelser direkte fra leverandør vil det ta noe lengre tid før sporing blir generert til oss.

Oppkrav
Ta kontakt for manuell håndtering av oppkravs sendinger.
Årsaken til at vi må gjøre dette manuelt er at f.eks. Bring ikke utfører denne tjenesten. 
Velg heller Forskuddsbetaling, du vil få en faktura tilsendt pr. e-post, betal denne på forhånd og få varen sendt så snart vi ser at betalingen er registrert hos oss.
 
Kunder på Svalbard

Posten har innført et eget gebyr på pakker som sendes til Svalbard. Av denne grunn blir hver bestilling belastet med dette gebyret som f.t. er kr 160,- .
 
Retur av varer
Retur av varer skal forhåndsgodkjennes av Musikkhuset.no - Henrik Eide AS.
Varen skal sendes i retur for avsenders regning. Forsikring av varen frem til vårt lager er avsenders ansvar.
Oppkravssendinger aksepteres ikke.
Returnert vare skal fremstå som ny, med original emballasje, manualer, tilleggsutstyr etc. Mangler dette vil kunden bli belastet for manglende/skadede enheter.